תפריט סגור

למה כדאי לכם לעשות סייסטה

בין אם אתם מארצות הברית, אירופה או חלק אחר של העולם, אולי שמעתם על "סיאסטה" אבל לא לגמרי הבנתם מה זה ולמה זה רעיון טוב. סיאסטה, שמשמעותה בספרדית "תנומה", היא מסורת פופולרית בחלקים מסוימים של העולם, במיוחד באירופה ובאמריקה הלטינית. זה נחשב להרגל מועיל שיכול לספק מספר יתרונות, הן פיזיים והן נפשיים, ויש לשלב אותו בשגרת היומיום שלך.

הרעיון של הסייסטה הוא לקחת הפסקה מהפעילות היומיומית שלך, בדרך כלל לאחר ארוחת הצהריים, לנוח ולהירגע על ידי תנומה או פשוט מדיטציה והרהור. בדרך כלל נמשך רק כ -30 דקות, הרעיון הוא לתת לגוף ולנפש הזדמנות לנוח ולהתאושש מאירועי הבוקר ולהתכונן אחר הצהריים שלפנינו. אבל איך בדיוק זה מועיל? בואו נסתכל מקרוב.

מנקודת מבט פיזית, לסייסטה יכולה להיות השפעה חיובית ביותר על הבריאות הגופנית שלך. מחקרים הראו כי תנומות קבועות בשעות היום יכולות להפחית את הסיכון להתקפי לב ושבץ מוחי בשיעור של עד 37%. זאת בשל העובדה כי הגוף הוא מסוגל להתאושש מהיום ומנוחה, אשר יכול להפחית את הלחץ ולחץ דם נמוך יותר. תנומה טובה יכולה גם לעזור לשפר את הריכוז, הערנות וזמן התגובה, וזה נהדר אם אתם זקוקים לדחיפה נוספת של אנרגיה כדי לעבור את היום.

בנוסף ליתרונות הבריאותיים הפיזיים שלה, הסייסטה יכולה גם להיות מועילה להפליא לרווחה הנפשית שלך. תנומה יכולה לעזור להפחית את רמות הלחץ, ולאפשר לך לגשת לכל בעיה שאתה מתמודד איתה בראש צלול ורענן. מחקרים הראו גם כי אנשים שמנמנמים באופן קבוע נוטים לשפר את מצב הרוח בהשוואה לאלה שלא.

לבסוף, הסייסטה נקשרה להגברת היצירתיות והפרודוקטיביות. תנומות קבועות יכולות לתת למוח שלך הזדמנות להתאפס ולהירגע, כך שכאשר אתה חוזר למשימות שלך, אתה מרגיש רענן ומוכן להתמודד איתן עם גישה חדשה לגמרי. זה יכול להיות בעל השפעה עצומה על היצירתיות שלך ואת היכולת לחשוב מחוץ לקופסה, כמו גם מאפשר לך להיות פרודוקטיבי יותר כשמדובר ביצוע דברים.

לסיכום, קל להבין מדוע סייסטה היא מסורת כה חשובה בחלקים רבים של העולם. עם היתרונות הבריאותיים הפיזיים והנפשיים הרבים שלו, זה בהחלט משהו שצריך לשקול לשלב בשגרת היומיום שלך. לא רק שזה יעזור לשפר את הבריאות הגופנית שלך, אבל זה יכול גם להפחית מתח, לשפר את הרווחה הנפשית, ולהגדיל את היצירתיות והפרודוקטיביות שלך. אז למה אתם מחכים? התחל לקחת סייסטה עוד היום ולקצור את היתרונות הרבים שהיא יכולה להביא לך! 

ואם סייסטה היא חלק מהשגרה שלכם, כדאי גם להוסיף עוד הרגל לשעות הערב של בילוי עם נערות ליווי בצפון