תפריט סגור

עתיד הקונדומים ורוד

 עתיד הקונדומים ורוד, וחשוב להסתכל על ההתקדמות שנעשתה בשנים האחרונות ועל הסיכויים שיש להם פוטנציאל לחולל מהפכה בשימוש בקונדום. מנוחות ורגישות משופרות ועד סיכון מופחת להעברת HIV, קונדומים עברו דרך ארוכה מאז שהוצגו לראשונה. כיום, חומרים חדשים, שימון טוב יותר וגודל משופר זמינים כדי להביא הנאה רבה יותר לשימוש בקונדום תוך הבטחת הבטיחות והביטחון של שני בני הזוג.

בעבר, קונדומים לא נתפסו כחוויה מהנה במיוחד, וזאת במידה רבה בשל החומרים ששימשו בייצורם. מבחינה היסטורית, קונדומים היו עשויים מלטקס וקרומי בעלי חיים – שניהם היו עבים, נוקשים ולא תרמו במיוחד להנאה מינית. הפיתוח של חומרים כמו פוליאוריתן ופוליאיזופרן שינה זאת על ידי יצירת קונדומים דקים יותר, אמינים יותר, שנבדקו אלקטרונית לאיתור חורים ונקודות תורפה. זהו צעד ראשון במהפכה בשימוש בקונדום לשיפור המפגשים המיניים.

טכנולוגיית הקונדומים המודרנית לקחה בחשבון גם את אי הנוחות ואפילו הכאב הנגרם על ידי גודל שגוי. קונדומים של Lasting Pleasure, למשל, תוכננו במיוחד כדי להתאים בצורה מאובטחת אך עדיין להישאר נוחים. הם נועדו להתרחב ולהימתח במידת הצורך, כדי לספק טוב יותר את הצרכים וההעדפות האישיות. בנוסף, הפיתוח של קונדומים דקים במיוחד הפך אותם כמעט בלתי ניתנים לגילוי – גורם נוסף שהיה פעם מחסום להנאה.

ההתקדמות של חומרי סיכה עושה קונדומים נוח יותר לשימוש, וכאשר נעשה שימוש נכון, יכול אפילו להפחית את הסיכון של העברת HIV. זה חל במיוחד על חומרי סיכה המכילים קוטלי זרע – כולל nonoxynol-9 ו octoxynol-9. בעוד שה- FDA אינו תומך כיום בשימוש בקוטלי זרע, הם הוכחו כיעילים בחסימת העברת HIV באמצעות יחסי מין.

לבסוף, אחד החידושים המרגשים ביותר באופק עבור קונדומים הוא פיתוח הגנה בשליטה נשית. הקידום של קונדומים נשיים – כמו הקונדומים הנשיים – מאפשר לנשים לחוות את אותה הגנה ובטיחות שהקונדומים הגבריים מספקים, אבל בצורה שמציעה יותר שליטה. ניתן להחדיר קונדומים נשיים עד מספר שעות לפני קיום יחסי מין, מה שמאפשר הגנה לפי דרישה ומונע את הצורך למהר לשים קונדום בלהט הרגע.

עתיד הקונדומים ורוד, וההתקדמות שנעשתה בשנים האחרונות היא עדות לכך. מחומרים טובים יותר ועד סיכה משופרת והגנה בשליטה נשית, יש כעת יותר אפשרויות מאי פעם להבטיח מין מהנה אך בטוח לכל הצדדים. ככל שיותר מחקר ופיתוח יושקעו בפיתוח קונדומים, נוכל להיות בטוחים שלדור הבא יהיו אפילו יותר אפשרויות לפעילות מינית בטוחה ומהנה.

ולא לשכוח, כאשר מבלים עם נערות ליווי בתל אביב, חובה להשתמש בקונדומים.